Η ΠΑΣΠ-ΤΕΙ λέει «ναι» στο διάλογο και τις αλλαγές Διαμαντοπούλου .


Ναι στον διάλογο για τις αλλαγές στην τριτοβάθμια εκπαίδευση, στον οποίο συμμετάσχει κανονικά, λέει η παράταξη της ΠΑΣΠ των ΤΕΙ, η οποία τάσσεται, όπως δήλωσε ο γραμματέας της κ. Αλεξ. Θεοδωράκος, κατά του καθηγητικού «κατεστημένου» στα πανεπιστήμια.

Η προσκείμενη στο ΠαΣοΚ παράταξη επανήλθε και στο θέμα του ακαδημαϊκού ασύλου. «Το θέμα του ασύλου δε θίγεται από την πλευρά της κυβέρνησης και από την πλευρά του υπουργείου Παιδείας. Αλλά το θίγουμε εμείς ως προοδευτική παράταξη, το ανοίγουμε εμείς για να κλείσουμε κιόλας» δήλωσε ο κ. Θεοδωράκος και συνέχισε: «Για μας οι λύσεις είναι δύο. Πρώτον, η απομάκρυνση από το ιστορικό κέντρο της Αθήνας όλων των Σχολών που υπάρχουν, η διακήρυξή τους ως ιστορικά μνημεία και τόποι μνήμης του αντιδικτατορικού αγώνα».

Ο κ. Θεοδωράκος αναφέρθηκε συγκεκριμένα σε κτίρια «όπως η παλιά Νομική, όπως είναι και η Νομική της Αθήνας στο κτήριο του ΝΟΠΕ – και το καινούργιο και το παλιό γιατί μιλάμε για έναν ιστορικό χώρο».

Υπενθύμισε επίσης το αίτημα για «μετακίνηση της Σχολής των Αρχιτεκτόνων Μηχανικών από το χώρο του παλιού Πολυτεχνείου στο χώρο της Πολυτεχνειούπολης Ζωγράφου» και σημείωσε ότι με την μετεγκατάσταση ανοίγει ο δρόμος για την «άρση του ασύλου απ’ αυτά τα δύο μνημεία ουσιαστικά, καθώς δεν θα υπάρχουν φοιτητές μέσα, όπως επίσης και την άρση του ασύλου απ’ τα Προπύλαια».

«Πιστεύουμε ότι αυτή είναι μία παράμετρος που λύνει το πρόβλημα του ασύλου στο ιστορικό κέντρο της Αθήνας. Και απ’ την άλλη θα πρέπει να υπάρχει αυτεπάγγελτη ποινική δίωξη σε οποιονδήποτε Πρύτανη ή Πρόεδρο δεν αίρει το άσυλο, σε περίπτωση που παρατηρούνται αυτόφωρα αδικήματα», κατέληξε ο κ. Θεοδωράκος.

Σε ότι αφορά το διάλογο και τις αλλαγές στην ανώτατη εκπαίδευση, ο πρόεδρος της ΠΑΣΠ -ΤΕΙ παρατήρησε ότι «ως νέοι προοδευτικοί άνθρωποι αυτό το οποίο επιδιώκουμε είναι οι ίσες δυνατότητες πρόσβασης στις σπουδές απ’ όλους και χωρίς να δημιουργούνται ταξικοί φραγμοί». Και σημείωσε: «Έχουμε αυτή τη στιγμή ένα κείμενο διαβούλευσης το οποίο θέτει ζητήματα σπασίματος του καθηγητικού κατεστημένου. Έχουμε ένα κείμενο διαβούλευσης το οποίο μπορεί να βάλει σε μια τάξη τα προβλήματα γραφειοκρατίας που υπάρχουν στο σημερινό Πανεπιστήμιο, αναφορικά με την καθημερινότητα του φοιτητή, και μιλάω κυρίως για ζητήματα της πανεπιστημιακής μέριμνας (φέρνω ως παράδειγμα την κάρτα του σπουδαστή)».

«Υπάρχει ένα κείμενο διαβούλευσης, το οποίο καταργεί τη μονιμότητα των καθηγητών, αλλά παράλληλα δημιουργεί και το πρόσφορο έδαφος για να μπορέσει να υπάρξει καινοτομία μέσα από μια συμφωνία ουσιαστικά μεταξύ σπουδαστών και Ιδρυμάτων».

Δυο σκέψεις με αφορμή τα παραπάνω…

Από όσα παρατίθενται παραπάνω, εύκολα αντιλαμβάνεται ο καθένας και η καθεμία, ότι η ΠΑΣΠ-ΤΕΙ επιλέγει να στηρίξει με τον πιο προκλητικό τρόπο, το πλέον αντιδραστικό νομοσχέδιο που έχει κατατεθεί τα τελευταία 30 χρόνια για την Τριτοβάθμια Εκπαίδευση. Όπως άλλωστε δηλώνει και ο γραμματέας της κ. Θεοδωράκος, η ΠΑΣΠ αντιμετωπίζει σαν πρόβλημα το άσυλο της ελεύθερης διακίνησης ιδεών μέσα στους Πανεπιστημιακούς χώρους, τους οποίους με κάθε τρόπο θέλει να απομακρύνει από το κέντρο καθώς αποτελούν «ιστορικούς χώρους». Το θέμα είναι όμως ότι αυτό που κατέστησε τους χώρους ιστορικούς είναι τόσο η ιδιότητά τους (αφού ως Πανεπιστημιακά ιδρύματα συνετέλεσαν και επέτρεψαν την ανάπτυξη και καλλιέργεια αντιλήψεων αντιπαραθετικές προς τις κυρίαρχες συγκεκριμένων περιόδων), όσο και το που αυτοί τοποθετούνται. Άλλωστε κατά την άποψή μας υπάρχουν πολλοί τρόποι να αναγνώσει κανείς την ιστορία, αλλά σίγουρα η αντιμετώπισή της με τρόπο που την αποστειρώνει και την «περιφράσσει» σε σχέση με τις σύγχρονες κάθε φορά κοινωνικές συνθήκες, δεν μας καλύπτει.

Όσο για το ότι το εν λόγω νομοσχέδιο συντελεί στην εξάλειψη των ταξικών φραγμών όσον αφορά την τριτοβάθμια εκπαίδευση, καλά θα κάνει η ΠΑΣΠ να μην μας κοροϊδεύει τόσο απροκάλυπτα. Θα μπορούσε τουλάχιστον να κρατήσει κάποια προσχήματα. Γιατί αν δεν οδηγεί στην δημιουργία ταξικών φραγμών ένα νομοσχέδιο που

  • ωθεί τα Πανεπιστήμια να εξασφαλίζουν, σε μεγάλο βαθμό, μόνα τους, τους πόρους , μέσω της οικονομικής αυτοτέλειας (κλείνοντας ουσιαστικά το μάτι στην σταδιακή θέσπιση διδάκτρων)
  • μιλάει ξεκάθαρα για απεμπλοκή του δημοσίου από τις φοιτητικές εστίες και τις λέσχες, ανοίγοντας ένα ακόμα χώρο για κερδοφορία σε βάρος των πλέον αδύναμων οικονομικά, κοινωνικών ομάδων
  • μέσω της εντατικοποίησης που προβλέπει για τα προγράμματα σπουδών σε συνδυασμό με την θέση του Υπουργείου πως δεν είναι απαραίτητο να συμπληρώνει κανείς και τα 4 ή 5 έτη της σχολής του, αλλά μπορεί απλά να συγκεντρώνει τις πιστωτικές μονάδες των μαθημάτων που έχει παρακολουθήσει, χωρίς να παίρνει βέβαια πτυχίο(κάτι που ουσιαστικά θα αναγκαστούν να κάνουν όσοι φοιτητές/φοιτήτριες εργάζονται παράλληλα με τις σπουδές τους)

τότε μάλλον θα πρέπει να επαναπροσδιορίσουμε την έννοια «ταξικός φραγμός» και θα μας ενδιέφερε να μας λύσει την απορία αυτή όποιο στέλεχος της ΠΑΣΠ είναι διατεθειμένο να το κάνει.

Τέλος έχει αρκετό ενδιαφέρον η άποψη ότι τα στοιχεία αδιαφάνειας και πελατειακών σχέσεων που προφανώς και υπάρχουν εντός των Πανεπιστημίων και των ΤΕΙ (οι πλέον διεφθαρμένες παρατάξεις  είναι η ΠΑΣΠ  και η ΔΑΠ), θα εξαφανιστούν μειώνοντας την δημοκρατία μέσα στα ιδρύματα και στον τρόπο διοίκησής τους (καθώς κάτι τέτοιο επιχειρείται μέσω των Συμβουλίων Διοίκησης). Με άλλα λόγια μας λένε ότι η διαφθορά, η αδιαφάνεια και οι πελατειακές σχέσεις που επί δεκαετίες μαστίζουν το ελληνικό κράτος, μπορούν να εξαλειφθούν μέσω περιστολής της δημοκρατίας (κάτι που έτσι κι αλλιώς δείχνει με πολλούς τρόπους, ότι το έχει δρομολογήσει η κυβέρνηση του ΠΑΣΟΚ)

Παρεμπιπτόντως, είναι μάλλον λογικό να υποθέσουμε ότι η ΠΑΣΠ ΑΕΙ (αν νοείται κάποιος διαχωρισμός τέτοιου είδους) συμφωνεί με την λογική των ομοϊδεατών τους στα ΤΕΙ. Γιατί ακόμα αν δεχτούμε (για χάρη της κουβέντας) ότι η ΠΑΣΠ δεν έχει καμία σχέση με το ΠΑΣΟΚ, είναι μάλλον αρκετά αστείο να περιμένουν από εμάς να δεχτούμε ότι δεν έχουν και σχέση με την ΠΑΣΠ ΤΕΙ. Άλλωστε αν συνέβαινε κάτι τέτοιο, Θα είχαν σπεύσει να κατακρίνουν τις δηλώσεις που παρατέθηκαν παραπάνω.

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Google

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Σύνδεση με %s